Tilsvar til vurdering

Ufokusert og utilgjengelig

1. Johansen husker ikke sine pasienter. Jeg har gått til henne i syv år og hun hilser fortsatt på meg som jeg er en ny pasient og gir ikke noen tegn til å kjenne meg igjen.

2. Hun er alltid forsinket, et kvarter er standarden. Har lært meg at jeg må legge på ekstra på parkeringen slik at jeg unngår bot.

3. Det er notorisk vanskelig å komme gjennom på telefonen. De har hverken kønummer-informasjon eller callback-funksjon. Virker som kapasiteten på forværelset ikke matcher behovet blant pasientgruppene. Å få legetime på dagen kan du bare glemme. Epost fungerer greit. Men hvor mange vet om den? De har ikke lenger en webside hvor pasientene kunne fått denne type informasjon.

4. Under konsultasjonen bruker hun litt for lite tid på å spørre og samtale, bruker mest tid på PC'en. Kanskje hun leser sykdomshistorikk, jeg vet ikke, isåfall bør vel legen lese det _før_ timen? I det hele tatt virker hun uinteressert i meg som pasient.

Summa sumarum, det er på høy tid å finne meg en ny fastlege.