Mehrdad Ostadazim kan på ingen måte anbefales. Vil bytte fastlege så snart noen med gode referanser er ledig.

Mehrdad Ostadazim:
Negativt:
- viser liten evne til å lytte (ett eksempel: Under 3 legebesøk ble han informert om arvelig sykdom i familien, før han ønsket å teste dette. I etterkant når dette påvises, tar han selv på seg æren for å ha funnet problemet og utrykker at han er stolt over jobben han har gjort).
- viser liten vilje til å sette seg inn i min sykdomshistorikk (eksempel: han fremstår som bastant i sine konklusjoner, og når han minnes på min sykdomshistorikk, prater han dette bort, for så å endre til en annen bastant konklusjon.
- jeg mener han blir lite løsningsfokusert, med det jeg opplever som bastante konklusjoner. Jeg føler han da henger seg opp i en løsning uten å lytte til hva som er utfordringen til pasienten.
- i forhold til min forrige lege, føler jeg at Ostadazim har svært dårlig tid
- jeg savner større ydmykhet i forhold til henvisning til spesiallister. Jeg føler at jeg må trygle/be om å bli henvist videre, når Ostadazim ikke finner ut av problemet.

Positivt: Jeg hadde samtale med annet personal på legesenteret om mine erfaringer med Ostadazim. (Jeg har også kommentert dette først med Ostadazim selv).
Annet personal tok også dette opp med Ostadazim, og i etterkant opplevde jeg han som langt mer hyggelig, samt at det også var tydelig at han hadde lest i min journal.

Til tross for denne fremgang:
Jeg har jeg ingen fremtidig tillit til Ostadazim som fastlege. (Jeg føler meg noenlunde trygg med Ostadazim som lege, når helsen består av stort sett bagatellmessige plager eller sykdommer som ikke tilsier stor skade eller død. Men etterhvert som man blir eldre, kommer gjerne flere og mer alvorlige sykdommer, og jeg vil da på ingen måte stole på det som oppleves som hans bastante konklusjoner uten diskusjoner med spesiallister.