Byttet legen etter 3 ganger...

Jeg byttet til denne legen når jeg hadde fått symptomer for den kroniske sykdommen jeg har. Var den eneste ledige der å da. Jeg hadde fra før meld meg ut fra min gamle lege grunnet en uenighet som ikke gikk på det medisinske og kunne derfor ikke bruke han.

Mitt første møte med resepsjonen via telefon var at de ikke kunne hjelpe meg uansett før registrerings datoen hadde gått inn og jeg fikk bare finne meg et annet sted eller vente til den første neste måned for å få ut medisiner. Viktige medisiner! Heldigvis var det et annet sted som hjalp meg uten at jeg var registret der eller noe...

Tenkte at dette var et unntak. Første lege time gikk greit, men når jeg igjen litt senere trengte en resept på noe jeg hadde hatt i årevis ble det igjen problemer. Ikke noe narkotiske stoffer eller noe, men de ville ikke skrive det ut da behandlingen lå litt utenfor A4 boka.

Ble bedt om å gjøre ditt og datt, noe som vill ta langt tid og ville bety at jeg gikk tom lenge før jeg hadde noe svar. Ble da fortalt at jeg "Godt kunne komme innom å ta en time" for å diskutere det. Noe jeg gjorde, men det første jeg fikk melding om når jeg kom inn var bare et automatisk nei uten noen form for diskusjon og å betal 150kr der borte. Med andre ord skulle man nesten tro de bare ønsket å kaste bort tiden min.

Byttet lege med en gang dagen etter via web.
Ringe det nye legekontoret, de satt meg opp manuelt, fikk lege time, forklarte det hele og fikk resept uten noe problemer.

Med andre ord er Stasjonstorget legesenter det dårligste jeg har vært borti. Veldig firkanta og mer opptatt av å dekke seg selv framfor å hjelpe noen. Diako er sikkert grei å ha med å gjøre om du trenger noe standard, men om du er en mm utenfor norm går han på bakbeina med en gang etter mitt syn. Noe som kan være en stor belastning om du noen gang kommer i en slik situasjon og først da skjønner at du må se det etter en ny lege! Personlig er jeg bare glad jeg fant det ut tidlig.

For meg er dette nå historie, men jeg synes dette kan være et viktig moment for en som vurderer å gå over til denne legen utifra sin medisinske situasjon og valgte derfor å ta meg bryet til å skrive om min erfaring hos dem.