Arrogant, ikke flink med mennesker

Vi har en annen lege på legesenteret, men hun var bortreist en hel måned, noe som gjorde at vi måtte be om legevakttime hos en annen lege. Dette ble Øwre. Da vi kom inn hverken så eller hilste han på meg eller min åtte år gamle datter, noe som gjorde henne enda mer urolig enn hun allerede var. Fra fødselen av hadde hun en tilstand som hun to ganger har vært operert for, og som har gitt henne en del smerter. Hun forbinder derfor leger og annet helsepersonell med vonde ting.

Han satt derimot og stirret inn i dataskjermen mens han spurte oss om hva vi mente han kunne gjøre for oss. Deretter understreket han at han ikke kjente datteren mins historie, og at det egentlig var fastlegen som måtte ta imot henne. Dette på tross av at han visste hun var bortreist relativt lenge.

Så for å få hjelp hos ham måtte vi nærmest be på våre knær, og da vi gikk derifra følte jeg meg relativt ydmyket. Datteren min var nærmest helt stiv. Jeg vil være svært betenkt mht å gå til denne legen igjen. Å kunne kommunisere med sine pasienter er faktisk like viktig som det faglige.