Veldig skuffet

Jeg har hatt Knut som fastlege over en 3 års periode. Og jeg har stort sett fornøyd, jeg er ikke en person som har hatt behov for mye lege hjelp, stort sett kun vanlig rutine kontroller. Men de 6 mnd har jeg hatt behov for mer lege hjelp, han har stort sett aldri ledig time, man må alltid vente lenge før man før time, og da når man først er inne, har han så vidt tid til å se deg i øynene, før han hiver seg på neste pasient.

Og en ting som jeg syntes det virkelig er verdt og nevne, er de "hyggelige" sykesøstrene som møter deg i luken. Jeg oppdaget at jeg var gravid med mitt første barn, og jeg som sikkert mange andre første gangs gravide, ønsket jeg en helse kontroll, kun for å forsikkre meg om at jeg var 100% frisk, at jern nivåer var der de skulle være osv.. Dette skulle vist bli et problem å få til. Jeg fikk beskjed fra sykesøsteren som svarte telefonen at det var absolutt ikke nødvendig med noen "sjekk" før jeg var i uke 12-17 (17!!). Som jeg prøvde og forklare hun på en litt skjenert måte, at dette var min første gang, og at jeg ikke så for meg noen ultralyd, men at jeg ønsket en bekreftelse på at jeg var gravid, og at jeg var en sun og frisk jente som bare kunne glede meg til deg jeg hadde i vente. I steden for å gi meg dette kvarteret med Knut, fikk jeg isteden en langt forklaring på hvor mye de hadde og gjøre, og at de ikke hadde tid til sånt, osv osv..

Stort sett fornøyd med Knut, noen stresset, og litt kjapp i svingene.
Men totalt slakt av selve legekontoret, frekke og ufølsome sykesøstre, som du mer eller mindre må overtale for å få en time med din fastlege.

Velg et annet legekontor!