pasient til besvær

Har ikke følt meg så utilpass hos en lege som her. Jeg har en kronisk sykdom som det blir brukt mye tid på å forske på nye medisiner. Munkvik er ikke interessert på imøtekomme pasientens ønsker om en litt alternativ medisin, LDN, som har vist seg å ha god virkning på min type sykdom. Begrunnelse: ikke nok testet, selv om medisinen er gammel og ikke har bivirkninger. Legen er kun interessert i å praktisere ut i fra skolemedisinen, og det er vel og bra hvis du ikke er syk eller ønsker å ha et godt og smertefritt liv uten sterke medisiner. Jeg følte jeg rett og slett var mindre intelligent som ønsket noen annen medisin enn skolemedisinen. Legen ønsker, etter min mening, å praktisere uten noen som helst samarbeid med pasienten. Jeg var innom en gang og aldri mer. Nå har jeg funnet en ny lege som ikke har noen problemer med LDN. Som han sier; hvis de kan gjøre deg godt, så er de jo ikke farlig og har heller ikke bivirkninger. Den nye legen har forstått noe. Gi Munkvik et par år til på baken slik at han kan få litt livserfaring, så kanskje han kan endre syn på et par ting. Forhold lege/pasient skal være et samarbeid. En pasient skal ikke være til besvær.