Ikke den beste legen jeg har hatt

Det som er bra, er kontorsøstrene her. De er veldig blide og imøtekommende. Det har også vært greit å få time forholdsvis raskt og ikke lang ventetid når man har time. Hun lytter til meg, men er ingen god samtalepartner, til det er hun alt for kortfattet. Jeg har stort sett opplevd henne som sur og vrang, og ganske frekk i kommentarene til tider. En av de siste gangene jeg var hos henne sa hun at dersom jeg ikke var fornøyd med det hun gjorde så kunne jeg bare finne meg en ny lege.... Sånt sier ikke fastlegen din til deg. Hennes negative måte å være på gjør meg utrygg og frustrert. Jeg grudde meg for å konsultere henne, men måtte for å komme videre i systemet. En fastlege skal ikke bare lytte til deg men også vise sympati, og støtte deg. Fastlegen skal opptre positivt ovenfor sine pasienter, være imøtekommende. Når man har vært hos fastlegen sin skal man føle seg ivaretatt og godt behandlet. Vi vet at fastlegen ikke kan alt, men de må være villige til å bruke tid på å sette seg inn i dine ting og lytte og prøve å forstå.