Tilsvar til vurdering

Negativ opplevelse

Jeg har ikke orket å snakke om dette før nå. Hendelsen fant sted for 2 år siden. Jeg har selv aldri brukt Christensen som fastlege, men han var min sønns fastlege. Da min sønn døde av en overdose for to år siden, tok jeg kontakt med legekontoret og avtalte et møte for å snakke med Christensen om dette. På den avtalte dagen ble jeg ropt inn av Christensen lenge etter den avtalte tiden. I tillegg ropte han ikke opp mitt navn, men min avdøde sønns navn. Til tross for at jeg var der for å få informasjon om min avdøde sønn, ble jeg behandlet som en hvilken som helst ordinær pasient: jeg måtte oppgi fullt personnummer, og jeg måtte betale det ordinære gebyret når jeg gikk. Jeg opplevde dette som meget ubehagelig.
Senere har jeg også blitt informert om at han ble tilkalt til min sønns leilighet (kun gangavstand, 1-2 minutters gange) den dagen han døde for å skrive dødsattest, men han dukket ikke opp med beskjed om at han ikke hadde tid.