Veldig fornøyd med legen, men ikke legekontoret

Kari Lise har vært min fastlege i flere år. Jeg har alltid følt meg svært godt tatt vare på. Hun er hyggelig, vennlig og oppmerksom. Jeg har inntrykk av at hun er faglig dyktig. Hun utstråler trygghet og ro. Jeg føler at hun gir meg all den tiden jeg trenger.

Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale legekontoret til noen. Det er latterlig vanskelig å komme gjennom på telefon. Først skal telefonsvareren fortelle deg en helmengde ting som du sannsynligvis ikke lurer på. Så blir du sittende og høre på pipetonen i det som alltid virker som en evighet. Etter det gir du opp, og får ikke bestilt legetime denne dagen heller. Slik går ukene, og når du endelig kommer til legen har du en smørbrødliste av ting som skal sjekkes.

Nå har riktignok nåtiden kommet til røalegene, og de har begynt med sms-bestilling. Telefonsvareren snakker hvertfall om dette, men inntil videre så er det ingenting på hjemmesiden som skulle tilsi at noe slikt er i funksjon.

En gang "forsvant" en av mine blodprøver, eller om den ble sendt til feil plass. Jeg måtte hvertfall inn til ny prøve. Men, sånt kan skje de beste.

Hurra for Kari Lise, hennes strålende person og faglige dyktighet! Tommelen ned for det praktiske ved kontoret, som timebestilling og alltid altfor mange minutter tilbragt på venterommet.