"5 tryck på ryggen så är diagnosen fastställd"

Jag har haft Weden som läkare sedan 2011 och inte haft någon allvarlig skada eller större besvär vid mina besök, det har handlat om småsaker och då har han varit helt okej att ha och göra med.

Jag har dock alltid upplevt att han inte riktigt tar mig på allvar, han lyssnar men han sänder signaler om att han egentligen inte är intresserad. Han knappar på sin dator och har aldrig läst min journal innan jag kommer in, utan det gör han under tiden jag berättar varför jag är hos honom denna gång.

Nu har jag råkat ut för en smärtfull ryggskada och har varit hos Weden som först hänvisade mig till en PRIVAT kiropraktor som gick loss på 4000,-

När detta inte förbättrade mitt tillstånd så undersökte han min rygg på (10 sekunder) och gav mig beskedet om att jag kommer få leva med det resten av mitt liv och att det inte finns någonting han kan hjälpa till med.

Jag är givetvis djupt besviken på hans besked men kan dessvärre inte ta hans "diagnos" på allvar, dels för att hans inriktning är allmän medicin och dels för att jag inte tror på hans 10 sekunders magic fingers.

Ingenting att rekommendera, tyvärr.