Sikkert bra for noen

Lise Wendt var tidligere lege for alle kvinnene i min familie, en etter en har vi alle byttet lege.

Wendt er hyggelig, men travel. Spør alltid hvordan det går, men er egentlig ikke interessert i svaret. Litt samlebåndmentalitet overfor pasientene sine. Hvis man kun trenger lege for fornyelse av p-piller, en sykemelding eller en fjerning av føflekk innimellom er Wendt en helt grei lege, og du blir alltid skvist inn i løpet av en dag eller to hvis det er noe som haster. For vanlige timer er det relativt lang ventetid.

Min erfaring som gjorde at jeg til slutt byttet fastlege var "pilletrillingen", hun gir deg heller en antibiotikakur for å se hvordan det går enn å videresende til spesialist med en gang. I mitt tilfelle resulterte dette i svært mange antibiotikakurer på kort tid, da jeg har to infeksjoner som lett kommer tilbake. Da jeg (endelig) fikk komme til spesialist viste det seg at dette var infeksjoner som lett kunne vært forebygget, og antibiotikaen jeg ble gitt virket bare delvis.

Fordi det er veldig effektiv stemning på legekontoret fikk jeg stort sett aldri tid til å spørre om alt jeg lurte på. Jeg drar sjelden til lege, og "samler" ofte opp smerter og diverse ting jeg lurer på. Fikk følelsen av at hvis jeg spurte om mer enn en ting var jeg til bry og ødela "flyten". Fikk flere ganger beskjed om at småsmerter, tett nese, kvalme m.m. var ting man måtte leve med, men etter å ha fått en ny fastlege har alle mine plager blitt løst. Frustrerende å ha en lege som ikke tar deg seriøst med mindre du har et enkelt problem som kan løses med en pillekur og/eller en sykemelding. Har aldri angret på at jeg byttet fastlege.