Dårlig, uinteressert lege...

Jeg har vært hos denne legen tre ganger fordi min lege har vært syk. Ingen av gangene har vært bra. Det er så ille at neste gang jeg får time hos han så reiser jeg heller på legevakten og sitter der å venter i 3 timer for å få komme inn.

Han er totalt uinteressert i det du har å si. Han har gjentatte ganger ledd av spørsmålene mine. Jeg bad om henvisning til psykolog, men fikk beskjed om at det kunne han ikke gi meg. Jeg måtte vente til fastlegen min var tilbake.

Ba om å få tatt blodprøver for å sjekke de forskjellige verdiene mine fordi jeg har fått anbefalt det av fysioterapauten, jeg har hatt mangel på vitaminer og magnesium, kalsium og jern tidligere og fordi jeg ikke har gjort det på 5 år. Da lo han av meg og sa at jeg kunne ikke bare komme å få blodprøver fordi fysioterapauten hadde sagt at jeg burde ta det, å desuten, hva er egentlig problemet? Du føler deg sliten? Hodepine? Slapp, vondt i magen? Det kan være masse grunner til det og det er ikke nødvendig å ta en blodprøve... Dessuten har vi så mye å gjøre nå at det har vi ikke tid til. .... HALLO?

Da jeg ba om å få en legeerklæring som jeg skal levere til NAV for å få godkjent at jeg kan beholde sykepengene mine selvom jeg reiser til familien min i ett annet land sa han at det var ikke nødvendig. Det er ingen som gidder å søke om det, de bare forteller ikke til NAV at de skal utenlands. Dessuten så var det så lenge til at det kunne jeg like så gjerne ta med fastlegen min når hun var tilbake.

Sist men ikke minst så var jeg hos han en gang da jeg var syk, jeg misstenkte en kraftig forkjølese med bihulebetennelse evt kanskje influensa. Jeg hadde allerede vært syk i over to uker, hadde hovene lymfeknuter, sår rundt munn og i nesa, feber og symptomer på bihulebetennelse.
Jeg kom inn til legen også sitter han bare å stirrer på data-skjermen, før han etter noe som føltes som flere minutter sier (fortsatt stirrende på skjermen) : ja, hva er det du trenger?
Jeg ble litt paff og svarte... øø... kanskje medisin, jeg føler meg syk. Så snudde han seg å så på meg og sa at det var nok noe som kom til å gå over iløpet av helgen. Jeg forklarte han på eget initiativ hvor lenge jeg hadde vært syk og alt jeg felte og fikk tilslutt "kranglet" meg til en blodprøve.