Velg en annen fastlege!

Har hatt henne som fastlege et par år og kan dessverre ikke anbefale henne. Resepsjon roter mye, både med timer og testresultater. Men dette kan man leve med så lenge legen tar pasienten på alvor. Dette er dessverre ikke min erfaring. Hver gang jeg har vært der, har jeg sagt til meg selv at denne er siste gangen.

Tonen er nedlatende og hun snakket ikke til meg som et medmenneske, men som et barn. Har ikke inntrykk av at hun følger opp det hun selv sier hun skal gjøre. Bagatalliserer og tar ikke meg på alvor. Nå har jeg endelig fått byttet fastlege, ikke en dag for tidlig.

Jeg har forståelse for travle dager og til og med dårlige dager. Men man trenger ikke å finne seg i å bli snakket nedlatende til.

Jeg opplever heller ikke at legekontoret oppfyller lovregulert krav om akutttimer. De virker til å være ikke-eksisterende i praksis.

Legekontoret kan heller ikke nås på telefon, selv om man ringer i telefontiden. De opplyser ikke om testresultater på telefon. Jeg måtte ha egen time for å få vite testresultater. Og når jeg kom dit, var resultatene rotet bort.

Nei, hvis du har mulighet til å velge en annen fastlege, anbefaler jeg dette.