-skuffet over vikar

Jeg byttet fastlege da den lå ca. ett minutt fra min jobb og hjem. Det kan godt være at Lysen er en god lege, men det har jeg ikke fått sjansen til å oppleve siden en vikar har jobbet for henne siden jeg byttet.

Utrolig lang ventetid! - Venter alltid minst to uker for å få en time, uansett hva jeg det gjelder blir jeg bare bedt om å gå til legevakten hvis det er "så viktig". Opplever ofte spydig og ubehagelig tone fra noen av de ansatte i resepsjonen. Min familie som deler legekontor har også opplevd dette flere ganger.

Føler at når jeg endelig kommer til legen blir jeg ikke tatt seriøst, uansett symptomer og virus blir alt redusert til "stress eller forkjølelse", til tross for at man får veldig kort tid inne hos legen. Jeg har tatt 6 blodprøver, men mottar bare SMS om resultater, ingen personlig møte og gjennomgang.

Jeg ba om en sykemelding for kort tid siden da jeg ikke klarte å jobbe, fikk beskjed om at jeg ikke kunne få dette over telefonen til tross for at det var merkbart at jeg nesten ikke hadde stemme, ble bedt om å kontakte legen kl.08.30 for hastetime, noe jeg gjorde, men ble da igen bedt om å vente til kl.14:00 på dagen, til slutt fikk jeg heldigvis en dags sykemelding, men satt igjen med en følelse av at jeg ikke var trodd på, eller tatt seriøst.

Janine virker veldig hyggelig når man først får time, men jeg velger nå å bytte lege da legebesøk alt for ofte har blitt en veldig negativ opplevelse.