7-8 års erfaringer tar nå sin slutt

FRK har vært min fastlege i 7-8 år, og jeg har nå kommet frem til at jeg nå må bytte.

At jeg ikke har byttet ennå kommer av at han trass alt (til sist) skriver henvisning / resept, henviser til spesialist/utredning mv. Jeg har altså fått medisinen, henvisningen osv. i siste ende. Greit, men ikke bra.

Det er mulig at han medisinsk sett er dyktig. Det kan jeg ikke vurdere, siden jeg ikke er lege selv.

Problemet her er at jeg føler at jeg må mase / argumentere lenge med han for å få det, som burde være en selvfølge - og som oftest har vist seg å være slik jeg selv har kjent på kroppen og lest meg frem til. Kanskje det er derfor han nesten alltid er 30-45 minutter forsinket?

Byttet kommer også pga. kontakten, han (ikke) tilbyr: Han ser mest på computer-skjermen, når vi prater. Snakker ofte litt (og noen ganger veldig mye) ovenfra og ned: En "æ vet best"-holdning selvom han - når han i et tilfelle blir konfrontert med fakta - må innrømme, at han ikke vet (og da tar han like gjerne med alle leger i samme slengen).

Som konsekvens av det ovenstående føler jeg nå, at tilliten og kontakten er begrenset såpass mye, at jeg må bytte fastlege.