Bytter lege etter kun kort tid

Valgte Tvedten som fastlege for hele familien da vi flyttet til Tønsberg i fjor på grunn av legekontorets nærhet til vårt hjem, men skal nå bytte etter bare noen måneder.

Tvedten fremstår som tiltaksløs og uinteressert, han hører ikke på hva du sier, og selv om han sitter foran dataen hele tiden er det åpenbart at essensielle opplysninger ikke blir notert. Har blitt like sjokkert alle tre gangene jeg har nevnt en ulykke som skjedde for tre år siden. Pasienten må selv ta initiativ til undersøkelse og selv etter ultralyd av en kul under armen han henviste meg til i januar har jeg ikke hørt noe.

Fikk brev med svar på blodprøver med beskjed om at jeg skulle gå på en kur, og så komme for nye blodprøver noen uker etterpå. Veldig vanskelig å få time, og de ville ikke ta blodprøver uten at jeg hadde time først. Endte med at han tok meg mellom andre pasienter slik at det ble registrert en time (og dertil betaling av 250 kroner i egenandel, og hvor mye får han i tillegg av staten for denne timen?) bare for at han skulle sette tre kryss og en signatur på et skjema.

Sitter igjen med følelsen av at Tvedten mangler engasjement og bare vil tjene mest mulig penger før han går av med pensjon uten noen form for genuin interesse for hverken pasienter eller diagnoser. Generelt en dårlig opplevelse av lege og resepsjon, lite smidige, lang ventetid, alltid forsinket og ingen trygghet som pasient.