Bytter lege i dag!

Før jeg kom til legetimen i dag, hadde jeg allerede en tanke om at jeg ønsket å bytte lege. Den ble mer enn bekreftet i dag.
Som vanlig var det lang ventetid. Da jeg en halvtime etter timen omsider kom inn, forstod jeg plutselig at forsinkelsen for lege Elisabeth Rud, var fullstendig uinteressant. Hun lot meg sitte å vente mens hun i ti minutter diskuterte med en kollega hennes ønske om å bytte regnskapsfører. Dette er vel strengt tatt noe hun skal ta opp i pausen sin. Da jeg sa jeg ønsket henvisning til psykolog(slik jeg hadde snakket med henne om tidligere og avtalt at jeg skulle komme tilbake før), svarte hun at hun hadde gitt mer flere henvisninger tidligere og at hun ikke skjønte hva mer jeg ville hun skulle gjøre for meg. Dessverre ble jeg så perpleks at jeg ikke fikk sagt som sant var, at hun aldri har henvist meg noe sted og at jeg har gått til henne i to år og i disse to årene har gått til en dps for behandling som nå er avsluttet. Jeg forstår ikke hva som driver henne, men omtanke for pasienten er det åpenbart ikke. Hun hadde tydeligvis glemt hele saken og det er forsåvidt greit, men å være frekk mot pasientene er fullstendig uakseptabelt. Forrige timen jeg hadde der skulle jeg sette inn en p-stav. Da nevnte hun flere ganger at hun ikke skjønte hvorfor jeg ville ha det, mens hun måtte lese gjennom bruksanvisningen for å sette den inn. Ikke spesiellt betryggende. Jeg skifter lege i dag. Jeg er drittlei!