Flink på resepter og paracet

Jeg har hatt Mette som fastlege i snart fem år, men har hatt delte opplevelser, og om jeg ikke skulle ha flyttet nå, ville jeg likevel ha byttet fastlege.

Grunnen er at jeg ofte har følt at jeg blir ikke hørt, noe som har skapt mye frustrasjoner for meg.

For eksempel skulle jeg bytte p-stav hos henne. Den første gangen hadde det vært mye trøbbel med å få den ut av armen, og det endte opp med en henvisning til St. Olavs. Den andre gangen bestilte jeg time noen måneder før, og jeg forventet at hun så i notatene sine for tidligere historikk, og enten satte av time til operasjon, eller umiddelbart gav henvisning videre. Hun hadde satt av 15 min, og sa "ingen bruker p-stav lenger", etter at hun hadde gitt meg en resept på p-stav, som koster over 1200 kr. Hun kunne ha spart seg den kommentaren, eller sagt det før hun evt. gav meg en resept. Jeg måtte vente i nesten tre måneder før jeg fikk en time på St. Olavs - på eget initiativ. Mette kunne ha dratt nytte av bedre kommunikasjon med de som setter av legetimer og å lese gjennom historikken før pasienten kommer.

Det er fin beliggenhet på legekontoret, og ikke så altfor lang ventetid. Det er også mulig å få en akuttime.

Oppsummert: Dersom du har en sykdom hvor alt du trenger er en resept, er Mette en flink lege. Men skulle det være noe annet - dropp besøket, kjøp paracet.