Hyggelig, tilstede, men dårlig oppfølging, og ingen rød tråd.

Legen er hyggelig og tillitsvekkende, og fungerer bra for enklere ting og ett og ett problem som kan løses raskt, men da jeg for første gang virkelig trengte en lege som kunne følge opp over tid og holde i trådene, koordinere og ta tak, skjedde ikke dette, og hver time ble ganske tilfeldig. Usikker på hvorvidt det ble skrevet journal fra gang til gang, fordi han sjelden tok opp tråden.Det var jeg selv som måtte koordinere spesialister og komme med egne forslag til behandling og tiltak etter å ha lest meg opp. Tenker at det manglet en dialog mellom spesialist og fastlege her. Mener å ha lest at fastlegen plikter å sette seg inn i pasientens sykdom. Hvis ikke hvert fall sørge for å holde i trådene. Ønsker meg en lege som oppdaterer seg på min journal før jeg kommer, og som viser faglig interesse og kan bidra i behandlingen, evnt sørger for god spesialistoppfølging slik at man kan få nok informasjon til å håndtere sykdommen selv og føler seg trygg på det. Evnt vise til nettsteder/ pasientforeninger eller liknende.
Å gå til leger vil jeg helst slippe, så
Manglende spesialistepikriser hadde ikke kommet inn tre måneder/noen uker etter spesialistundersøkelse, og dette førte bl a til utlevering av feil medisinliste - selv om jeg muntlig hadde gitt beskjed om ny dosering.
Opplevde at symptomer ikke ble tatt på alvor, og heller ikke forklart som normale/ eller som årsak til tidligere behandling som det viste seg senere å være.
Alt i alt ikke betryggende dersom man blir mer enn vanlig syk og trenger oppfølging.