Snill men overarbeidet og stresset

Har vært meget fornøyd med Morten Øwre som fastlege i mange år. Ved min siste konsultasjon er han (som vanlig) etter skjema og gjør det straks klart at han har liten tid til meg, da han skal på ferie. Jeg er forberedt på det og sier jeg trenger hans råd om: 1)svimmelhet, 2) mulig seponering av to blodtrykksmedisiner, 3) vurdering av et flåttbitt på magen og 4) forslag til ny urolog da min faste har blitt pensjonist. Jeg ba også om måling av kolesterolnivå på laboratoriet.

Halvveis i dette sier han at det blir for mye for ham, og vil tydelig avslutte konsultasjonen for å komme videre med neste pasient. Han skriver ut blodprøve-skjema og henviser til ny urolog - noe han krever ekstra honorar for selv om jeg har frikort. Når jeg tar opp det siste i resepsjonen blir jeg møtt på en uvennlig måte, de kan/vil ikke svare på det og sier jeg må ta det opp med legen - selv om det på et stort oppslag på veggen står at henvisning er en del av grunnlaget for frikort.

Det er slikt som gjør at jeg vurderer om tiden kan være moden for å finne en ny og mindre sliten fastlege. Men håper at ferien vil gjøre dere alle godt. God ferie!