Vanskelig å kommunisere, men sympatisk lege

Jeg var svært fornøyd med Signe Alme i starten, hun var interessert og tok seg god tid, kanskje litt for god tid sånn at hun har blitt nødt til å lære seg å sette grenser nå.. Samtalene tar ofte en helt annen retning enn hva som var utgangspunktet, og jeg har flere ganger gått derfra og tenkt at timen var helt bortkastet, med beskjed om å bestille ny time for det jeg egentlig kom for..
Jeg er ikke noe fan av å fly til legen i tide og utide, jeg går dit når jeg "må". Det kan sikkert spares en del tid ved å ta tak i det pasienten kommer dit for, kan det være et tips for å spare tid? Forstår at arbeidsbyrden blir stor når fastlegene har så mange pasienter, men hvis hver pasient må komme flere ganger for en "liten" ting vil jo mye av tiden være bortkastet.
Dette er forøvrig ikke første gang jeg opplever å ikke bli hørt hos legen, det er nok en utfordring i seg selv å skulle sette seg inn i et nytt tilfelle hvert 15. minutt, i tillegg til alle merkelige plager vi kommer med. Og så er det kanskje sånn at vi alle ikke er like flinke til å formidle det vi har på hjertet alltid, det må vi selv forsøke å ta ansvar for..
Ang tilgjengelighet ble det mye bedre når muligheten kom til å bestille tid på nettet, jeg har fått raskt svar fra Signe på mine henveldelser, så det er et stort pluss; å slippe den telefonkøen og ikke minst å slippe å måtte forklare seg for helsesekretærene!