God lege, lang ventetid og mange vikarer, dårlig bestillingssystem

Esther er en imøtekommende og engasjert lege som er nysgjerrig og løsningsorientert. Hun møter deg som pasient, og ser på deg, noe som jeg til sjeldenhet har blitt møtt med hos andre leger (de ser helst bare på PC). Hun er den beste fastlegen jeg har hatt.
Til tross for dette vurderer jeg nå å bytte da det er helt umulig å få timer. Får ofte ikke time for en måned etter man bestiller og bestillingssystemet er utrolig tungvindt for noen som jobber. En må sende melding på morgenen og så vil man kanskje kunne få time i løpet av dagen. Dersom man ønsker en annen dag må man sende melding om dette, men man får ikke svar på om man har fått time før denne dagen på morgenen. Så man ikke planlegge inn noe denne dagen man har bestilt legetime. Det går jo ikke å holde av en helt dag for å bruke 5 minutter hos legen. Dessuten er det dyrt å bestille time og de ønsker å bruke sms (betaler 6 kr pr sms). I tillegg tar de gebyr for å betale med kort.
Esther har også vært mye borte de siste årene og man får ofte tildelt vikar (av varierende dyktighet).