Skuffet på tross av anbefaling

Nå har jeg hatt Stavdal som fastlege i snart 8 år, og sto på venteliste etter anbefaling av en kollega i over et år for å få henne. I begynnelsen var jeg veldig fornøyd, men når jeg etter hvert fikk behov for å snakke om ting som jeg syns var vanskelig, ble jeg vært svært skuffet. Hun viser liten interesse for det psykiske, og jeg følte meg avfeid før jeg følte jeg fikk forklart noe som helst. Det er også nesten umulig å få time hos henne, og ofte har jeg fått turnuslege. Turnuslegene har vist mer forståelse og omsorg enn fastlegen selv, men noen ganger ønsker man ikke å prate med en ung mannlig turnuslege man aldri har møtt før. Hun blir beskrevet som faglig dyktig, og det stemmer sikkert, men jeg har ikke mye erfaring siden jeg heldigvis sjeldent er syk. Jeg bestiller kun legetime hvis det er influensa eller noe annet fysisk hun faktisk kan hjelpe meg med. Tror hun passer bedre som foredragsholder for andre leger enn som fastlege.
Jeg har ikke orket å bytte fastlege før nå, for tidligere var det ingen tilbakemeldinger på legene, og nesten umulig å velge. Jeg ble svært glad da jeg oppdaget at man kunne lese kundevurderinger, og derfor føles det viktig å fortelle om mine egne erfaringer til andre som syns det er vanskelig å velge.