Ikke lyttende

Jeg har bare vært hos Lohan en gang. Jeg byttet til han fordi min tidligere lege, som jeg er veldig fornøyd med, både er ute i lang permisjon og har kontor i en annen by. Jeg er delvis uføretrygdet, og nå hadde jeg et akutt behov som var relatert til den sykdommen, dessuten er det på tide å vurdere om jeg kan ha nytte av høreapparat.
Siden det var første gangen hos Lohan ville jeg fortelle noe om min sykehistorie og gjøre det litt lettere for han å sette seg inn i hva som sto i journalen. Men dessverre opplevde jeg at han ikke var interessert i hva jeg sa i det hele tatt, han tittet litt overfladisk i journalen (som er ganske tykk), og visste tydeligvis bedre enn meg hva det dreide seg om. Han avslo det jeg ba om, han måtte se nærmere på journalen sa han. Da jeg gikk la han konvolutten med journalen som jeg hadde med på toppen av bunken i et skap som var fullt av lignende konvolutter - sikkert over hundre. Nå har det gått et par måneder, og jeg har ikke hørt noe, så jeg antar at han ikke har lest noe mer i journalen min.
Når det gjelder høreapparater henviste han meg videre til spesialist uten å stille et eneste spørsmål.
Jeg opplevde han dessverre som ikke lyttende og helt uinteressert i min situasjon, og nå har jeg byttet fastlege.