Tone, du er en flott og dyktig fastlege å ha !

Jeg synes Tone har gjort en fantastisk jobb som fastlege overfor meg. Jeg mener hun har strukket seg langt utover det jeg har kunnet forventet av henne som lege. Hun gjør grundige undersøkelser og henviser, dersom hun finner det hensiktsmessig og jeg ønsker det.

Når en er avhengig av tett oppfølging av fastlege og spesialisthelsetjenesten pga. kronisk og komplisert sykdom, så er det avgjørende å ha en fastlege som er imøtekommende og følger opp når behovene er der. Av noen av de tidligere innleggene er noe jeg oppfatter som sutring og negativitet. At jeg må vente i blant, så tenker jeg at det er noen som trenger tiden, en annen gang kan det være meg. Med tanke på at fastleger har lister på 1000-2000 pasienter, og Tone har 1300, og så kommer det an på behovene til pasientene. At noen fastleger sliter med tiden skjønner jeg godt.

Selv om det kan være kø og venting, så er dette et tilgjengelig og godt legekontor å høre til. Er ikke min fastlege der, så tar Eva velvillig over og ordner det som er nødvendig.

Ingrid på kontoret er den som har styr og kontroll på alt, og er så positiv og imøtekommende, og gjør alt med et vennlig smil.

Selvfølgelig vil det alltid kunne være negativ ting også, men i denne sammenhengen ubetydelig.

Venteværelset er en utfordring, og skulle vært gjort noe med, men det er vel ikke akkurat lett å få gjort noe med. Bilder og TV skjerm og litt musikk. Viften og luften er tung.