Verste gynekologen jeg har vært hos!

Jeg skulle fjerne min kobberspiral da jeg endelig var klar for å bli gravid for første gang. Jeg var veldig nervøs fordi den hadde sittet inne i 6 år. I tillegg hadde jeg flere enkle spørsmål ang fertilitet og graviditet jeg ønsket å få svar på ila timen på 20 min.

Det jeg opplevde var en brysk dame som ikke anstrengte seg det minste for å være hyggelig, lytte eller vise empati. Hun var hardhendt, kald og ga ingen trygghet.

Før hun fjernet spiralen sa hun at vi kunne prøve å bli gravide under eggløsning uken etter, men etter at hun dro spiralen ut og "oj, den satt litt godt" så sa hun at vi burde vente til etter neste mens. Hun dro så hardt og raskt at det "lugget" innvendig og begynte å blø. Så tok hun ultralyd for å sjekke blødningen og da sa hun bare at jeg hadde altfor tynne slimhinner til å bli gravid den måneden uansett. Jeg ble engstelig etter den bemerkningen og spurte hva det betydde, men hun sa bare at det er forskjellig fra mnd til mnd, før hun nærmest dyttet meg ut døren. Da hadde det gått under 15 min!

Jeg er fortsatt sjokket når jeg tenker på min erfaring hos denne legen i august. Det er trygt å si at jeg aldri kommer til å gå dit igjen.