Dyrt og dårlig

Siden prisen hos privat lege naturlig nok er langt høyere enn hos fastlegen, ringte jeg på forhånd for å undersøke hva min undersøkelse ville koste. Kr. 1500,- skulle de ha for min komplette pakke.

Jeg trengte å gå til privat lege fordi det hastet. Etter å ha ringt Volvat fikk jeg time hos Jørgensen allerede dagen etter. Siden prisen var høy, spesielt siden jeg er student, forventet jeg også en bedre service enn hos fastlegen. Legen var likevel 20 minutter forsinket, og noe unnskyldning for det hadde han ikke.

Da jeg endelig kom inn til Jørgensen var det 3 spørsmål og ut igjen med meg. Besøket på kontoret hans var ferdig etter 5 minutter.

Turen gikk så innom laboratoriet. Etter avlevert prøve ble jeg sendt til kassa for å betale. Prisen hadde nå steget til kr. 2200,-. Kr. 700,- mer enn de hadde opplyst om på telefon. Siden jeg var i tidsnød følte jeg ikke at jeg hadde noe annet valg enn å betale.

Jørgensen sa at svar på prøvene ville være klart innen få timer. Nå har det gått to uker og jeg har ennå ikke fått noe svar. Jeg har ringt og snakket med sekretær om å bli oppringt av Jørgensen, men verken det eller brev i posten med prøvesvar har jeg fått.

Av frykt for ikke å få svar på prøvene i det hele tatt har jeg ikke turt å klage.

Av legene på Volvat forventet jeg profesjonalitet fordi Volvat er et privat sykehus, samt at prisen er langt høyere enn i det offentlige. Men etter denne saken har jeg helt mistet tilliten til Volvat generelt og til Trond Jørgensen spesielt.