Lite tillit

Jeg har hatt Herr Dalaker som fastlege så lenge jeg kan huske. Det er vel ca 10 år siden jeg traff på han personlig sist. Har kommet ut av tellingen på hvor mange ulike vikarer jeg har truffet på, dessverre med varierende kvalitet. Nå er jeg gravid for første gang og skulle til 12 ukerskontrollen i graviduke 17 (oppdaget graviditeten i uke 15) hos enda en ny vikar, han hadde ikke tid til å høre på meg, og var avvisende i forhold til mine bekymringer. Jeg fikk ikke tatt blodprøver eller målt blodtrykk. Jeg føler meg ikke ivaretatt eller trygg. Jeg syns ikke holdningen hans var passende for en fastlege. Jeg var svært skuffet da jeg gikk derfra. Jeg velger å heller gå til privat og betale en formue, enn å gå tilbake til hastelegen. Har fått dårlig inntrykk av hele kontoret, mye rot i systemet og motstridende beskjeder. I tillegg skriker kontordamene ut sykdommen din til hele venterommet, veggene er svært lite lydtett og du kan få med deg det ene og det andre mens du sitter på venterommet. Men kontordamene er som oftest hyggelig. Ikke til å anbefale. På høy tid for meg å bytte fastlege!