Ok, men tilbakeoverlent

Startet hos Tor Christian Hegna januar 2014 og var der til desember 2015. I denne perioden gikk jeg også til endokrinolog i Sandvika. Jeg har lavt stoffskifte og ingen egenproduksjon i min skjoldkjertel. Min endokrinolog styrte medisineringen, mens min fastlege ordnet med sykmelding og evt blodprøver på fastlegekontoret. Til og begynne med hadde jeg tro på denne løsningen med delt ansvar, men det skulle vise seg at det ikke gjorde meg frisk igjen dessverre. Hegna fulgte dårlig med på hva som ble gjort hos endokrinologen. I ettertid har jeg jo innsett at de faktisk aldri har hatt direkte kontakt. Det mener jeg at er helt uakseptabelt. Det var stort sett jeg som informerte fastlege om prøver og medisinering hos endokrinolog. På en måte fungerte jo min fastlege. Da vi hadde forholdvis grei kommunikasjon og at han så at jeg hadde utfordring med å bli friskere igjen. Da jeg ikke hadde blitt noe særlig bedre våren 2015 tok jeg avgjørelsen om å kutte ut endokriolog og prøve privat lege. Min fastlege ble orientert om dette valget og mange prøver ble tatt. Blant annet prøver av matintoleranser som er meget vanlig hos de med lavt stoffskifte. Disse prøvene ble dessverre ble vist til fastlege, men han trodde ikke på de! Helt utrolig, men ikke overrasende. Mine matintoleranser var faktisk ganske ill og når jeg endret kosthold ble jeg straks mye bedre. Det var derfor over med min fastlege. Jeg forstod da at han ikke ville eller kunne klare å gjøre meg friskere igjen dessverre.