Vond opplevelse på legetime hos Merethe

Jeg hadde en forferdelig dårlig opplevelse med Merethe Gillow som lege. Jeg var bekymret og ventet og ventet på å få komme til legen, kom inn til Merethe som møtte meg med et kryssforhør, og mente at livet mitt var rotete, fordi jeg ikke jobbet som det jeg er utdannet for, har imidlertid en bedre jobb, livet mitt er overhodet ikke rotete og det har vel ingenting med saken å gjøre, jeg kom til legen fordi jeg hadde vondt i magen og korsryggen. Dette hadde hun ikke tid til å undersøke nærmere, og først gikk hun heller ikke med på å å henvise meg til noen som kunne det.

Jeg gråt når jeg gikk ut fra legekontoret. Hadde ikke forventet å bli behandlet slik. Anbefaler ingen å gå til Merethe. Ble verken sett, hørt eller undersøkt, hun tok noen blodprøver, men for noe annet enn det jeg kom dit for, jeg ble derimot avhørt, kritisert og avfeid. Hun trekker konklusjoner uten å undersøke eller lytte.

En bør kunne forvente at når en kommer til legen er legen interessert i å finne ut hva du bekymrer deg for og å undersøke og berolige deg, eller finne ut hva som feiler deg og hva som kan gjøre deg frisk. Dessuten - om det var riktig at jeg hadde et rotete liv, skulle hun vel likevel ha undersøkt meg og møtt meg med verdighet.

Så nå sitter jeg her med nøyaktig de samme bekymringene for helsen min, men enda større redsel for hvordan jeg skal finne ut hva som er galt og jeg føler meg nedverdiget, og rystet over at leger kan behandle pasienter slik.