Varierende dyktighet

Hatt denne fastlegen i fire år, og hun har gjort en god jobb med en del problemer jeg har kommet til henne med.

De siste par årene har jeg derimot hatt såpass mange dårlige opplevelser at jeg har valgt å bytte fastlege. Hun mistet en viktig henvisning, og jeg måtte få ny time et helt år etterpå med ny ventetid på henvisning (jeg hadde aldri fått henvisning før og visste ikke at man får brev når en henvisning er sendt. Jeg visste også at det var lang ventetid på denne typen henvisning)

De siste gangene jeg var hos henne hadde jeg problemer som i meget stor grad gikk utover min evne til å arbeide. Hun tok ikke disse problemene seriøst og prøvde ikke å forstå min arbeidshverdag eller hvordan problemene påvirket den. Hun avfeide alle problemene uten noe forslag til bedring selv om jeg prøvde å presisere alvorligheten av problemene for utføringen av min jobb.

Jeg følte at hun så ned på meg, var arrogant, og at hun ikke hadde et ønske om å forstå problemene mine de siste gangene jeg var hos henne. Jeg følte meg til bry, og har endt opp med å bruke nærmere 20 000 kr på diverse private helsetjenester det siste halve året fordi hun ikke ga henvisninger, medisiner eller andre råd om hvordan min situasjon kunne bedres.