Elendig service.

Fastlegen jeg hadde hatt i 34 år pensjonerte seg, og jeg fikk tildelt dr. Helgøy. Måtte raskt ha en konsultasjon hos han for å oppdatere noen Helfopapirer. Han skulle kun sende en bekreftelse til Helfo om at han var min nye fastlege, og ville videreføre behandlingen som var startet opp på SUS. Etter 3 måneder, 5 telefonhenvendelser til legesenteret og henvendelser til Helfo var ikke noe ordnet. Til slutt måtte jeg "bli sint" og det ble ordnet.................. For å avlaste telefontrafikken bestilte jeg resept på pasientskyen - som vi blir oppfordret til. Etter 10 dagers ventetid, og flere henvendelser gikk jeg ned til legesenteret. Ikke noen melding var sendt meg, og ingen resept sendt. Ved telefonhenvendelse ble jeg fortalt at legen hadde fått beskjed, ikke noe mer. Men der ble til slutt ordnet. Jeg har ingen bakgrunn for å vurdere legen sine medisinske kunnskaper, da jeg kun har hatt behov for å ordne papirer. Men at en kronisk syk person skal bruke så mye energi og frustrasjon på å kunne fortsette tidligere igangsatt behandling er helt uholdbart. Jeg savner at legesenteret står frem som et team, ikke bare "skylder" på hverandre når noe skurrer, men prøver heller å finne en snarlig løsning. Legen anbefales absolutt ikke for kronisk syke pasienter - kun for "friske".