Avvist med en gang

Ble anbefalt denne legen fordi han har erfaring med å jobbe med rusmisbrukere og ikke forskjellsbehandlet dem eller avviste dem.
Der tok de som anbefalte ham feil.

Uten å ha snakket ordentlig med meg for å høre hvor jeg lå an behandlingsmessig sa han at han "brukte altfor mye tid på rusmisbrukere" og ikke hadde kapasitet til å behandle en til.
Jeg lurer på om hadde sagt det samme til en 60 år gammel dame med knekt hofte. "Jeg bruker altfor mye tid på gamle damer..."

Som om alle rusmisbrukere har samme grad og mengde problemer og er kommet like langt i behandling. Som om vi alle er like. Og, ikke minst, som om vi ikke har samme rett til helsehjelp, til å bli hørt, til å bli behandlet som pasienter med reelle behov for behandling og som ikke bare er ute etter å lure til seg mest mulig piller.

Han gjorde ikke engang tegn til å ville hilse på meg, hånden jeg strakk ut møtte bare en rygg idet han gikk mot datamaskinen sin, før han snudde seg, så hånden og pliktskyldigst håndhilste kort og slapt.

Dersom du trenger en lege som vil lytte istedet for å snakke, eller en lege med empati, da anbefaler jeg deg å styre unna denne mannen.

Dersom du har et rusproblem i tillegg så er det bare å glemme det. Han har ikke tid til slike som deg.