Jeg var neppe velkommen der

Det føltes som om både legekontoret og legen såg det som sin plikt å forhindre at jeg skulle få helsehjelp. Jeg fikk høre at prøver koster penger og at det ikke var noen vits i å finne ut av hva som var årsaken til helseproblemene.Tok 6 måneder og to anmodninger fra annen spesialist før jeg ble henvist til utredning.

Han snakket ille om visse pasientgrupper, og det var mye rot. Ufullstendige sykemeldinger, regninger som jeg ikke skulle ha, inkassokrav på regninger som jeg ikke hadde fått, men vel spurt etter gjentatte ganger, ble sendt til UNN for å ta prøver som egentlig legekontoret skulle ta så de sendte meg tilbake, fikk tatt feil type prøve så måtte komme tilbake, osv, osv.

Til slutt hadde jeg en stor klump i magen hver gang jeg dit. Jeg var syk og i behov for hjelp og støtte men kontakten med dem føltes mer som en kamp og ble en stor belastning for meg. Mulig det bare var noe med meg som han ikke likte, hva veit jeg, men denne fastlegen fungerte ikke i det hele tatt for meg. Nå har jeg en annen lege på et annet kontor og det fungerer MYE bedre.