Kunnskapsrik, trygg og uredd

Axel Hilland tok fatt i min meget smertefulle rygg/hofte på en ny måte. Hans måte å lese min kropp og epikrise på var annerledes og utforskende enn mine tidligere erfaringer. (Betydelige smerter i 14 mnd, av og på smerter i 14 år).
De første konsultasjonene bestod for det meste i utforskende prat. Med bakgrunn i sin erfaring og kompetanse skapte han trygghet hos meg, og skrev ut resept: "Absolutt ingen aktivitet i 3 uker". Å la den smertefulle ryggen få totalt hvile ga umiddelbar virkning. Han viste meg kroppsholdning -
posisjonering som skulle hjelpe meg for å avlaste det problemfylte området. Nå 6 uker etter jeg kom til ham har jeg så vidt begynt å trene forsiktig for å bygge opp en sterk kropp som jeg kan leke meg gammel med.
Jeg er smertefri, noe jeg også har vært i perioder tidligere, men denne gangen har jeg lært hvordan jeg kan lege meg selv gjennom hvile og kroppsposisjonering. Jeg håper det holder.
Axel benyttet mange av sine kollegaer på Eureka Sandvika til å gi ulike behandlinger underveis for å fremme fremgang. Han har et fantastisk lag rundt seg. De spiller hverandre gode, og så er det trivelig å komme dit. Blir til og med husket med navn av behandlere jeg knapt har snakket med. Det gir tillit om at de jobber tverrfaglig og sammen.