Blandet inntrykk

Dr. Butt virker selvsikker, og det er ofte en ulempe når det gjelder problemstillinger som legen ikke har særlig kompetanse på og erfaring med. Det er ikke alltid like lett å bli hørt og forstått. Etter at legen kom tilbake fra permisjon har jeg og flere andre som benyttet Butt hatt problemer med å kjenne personen igjen. Det virker som om Butt ofte er utålmodig under timene og i overkant firkantet og motvillig til å tenke utenfor sin egen ramme. Legen reagerte negativt på at jeg prøvde å ta opp to-tre små problemstillinger under en "akutt-time". Motvilligheten til å ta pasientens perspektiv har gjennomgående vært til hinder for behandling og løsning av helt spesifikke tilstander og problemstillinger. Det jeg trengte var henvisning til spesialist, noe jeg fikk mye senere av en annen allmennlege og som løste problemstillingen. Da jeg prøvde å adressere de konkrete problemstillinger som plaget meg, fikk jeg oftest avvisende svar som gikk ut på at det ikke var mer å gjøre fra fastlegens side eller at fastlegen ikke ville ta noe standpunkt. Jeg synes det er unødvendig og trist at jeg til slutt måtte bytte fastlege. Jeg følte rett og slett at det ble en enklere utvei enn å ta en krangel. Jeg skulle ønske at jeg ikke trengte å bytte fastlege av hensyn til å opprettholde kontinuiteten i relasjonen, men flere andre tilbakemeldinger viser at jeg ikke har vært alene om å oppleve disse problemene. Jeg har utelukkende positive erfaringer med bruk av de andre legene ved legesenteret.