Ikke tillitsvekkende

Jeg vil beskrive meg selv som en person som kun oppsøker lege ved akutte problemer, eller for å få en gjennomgående sjekk ca hvert 3. år (blodtrykk, blodsukker, celleprøve etc). Jeg har hatt Anna Stavdal som fastlege et par år nå, men har valgt å bytte lege. Legen virker uforberedt, lite engasjert og i noen tilfeller nærmest nedlatende: Lange perioder med smertefulle ryggplager over år som har fått konsekvenser både i forhold til arbeids- og privatliv, ble bagatellisert, ikke undersøkt og avfeid med "dette er noe man må regne med i din alder". (Jeg er 50 og veltrent) Følelsen av å ikke bli trodd var ubehagelig. Ryggplagene er nå diagnostisert og blir behandlet av en dyktig manuellterapeut som har konstatert skjevheter og slitasje.
En hver fastlege har full oversikt pasientens evt sykdomshistorie - i mitt tilfelle en operasjon av en ondartet syste på livmor, med nye - heldigvis ufarlige syster 2 år senere. På grunnlag av dette har min gynekolog anbefalt en noe hyppigere gynekologisk undersøkelse enn det som er vanlig, hvert 3. år. Da jeg ba om henvisning til gynekolog (2,5 år siden siste undersøkelse) fikk jeg beskjed om å framlegge skriftlig "bevis" fra gynekolog. Dr Stavdal ønsket ikke å skrive ut henvisning da det ikke var gått tre år. Jeg valgte i etterkant å oppsøke en privatklinikk i stedet.
I det store og hele, framstår Anna Stavdal som en lege som egentlig ikke ønsker å være fastlege - men foreleser og forsker. Jeg har forståelse for at henvisninger og diverse ikke skal fordeles ukontrollert, men jeg mener at Stavdal burde utføre grundigere undersøkelser og lytte. Det føles som hun har gjort seg opp en mening om pasienten og evt plager innen få minutter. En kort samtale eller et tastetrykk på pc for å sjekke pasientens protokoll kunne vært nyttig.
Jeg kan ikke anbefale denne legen.