Tilsvar til vurdering

Svarer ikke på telefonen!

Vet ikke hvordan Silje er for hun har permisjon i et år, men hun har en ung vikar jeg har hatt time hos 2 ganger. Helt ok, verken mer eller mindre. Det som virkelig er negativt med dette legesenteret er at de ikke svarer på telefonen. Jeg har en gutt på 3 år og er avhengig av å kunne nå lege senteret på telefon for å kunne bestille time, men jeg opplevde nå i høst (2017) å ringe hver dag i 2 måneder der jeg enkelte dager kunne ringe opp til 15 ganger uten å komme igjennom på telefonen. Til slutt måtte jeg ta meg fri fra jobb for å gå innom for å bestille time. Da satt det en smilende dame som hadde stengt telefonen og satt meg opp på time 2 dager etter. Hun forstod jeg var frustrert over de ikke tok telefonen, men det var det ikke noe hun kunne gjøre noe med. Dette måtte jeg ta opp med fastlegen som igjen sa at de hadde ikke midler til å ansette noen som kunne svare på telefon og at dette ikke er noe de kommer til å gjøre noe med i nær fremtid. Jeg kommer selvfølgelig til å bytte legekontor som følge av dette da jeg er avhengig av å kunne nå min fastlege på telefon. Når en skal ringe et lege kontor for å bestille time er en ofte i en svært sårbar situasjon, og da oppleves det som svært frustrerende og ikke kunne få svar.