Byttet fastlege

Jeg tok kontakt med fastlegen etter å ha opplevd smerter i magen etter inntak av mat. Første ledige time var om ca. 3 uker. Etter 3 uker med smerter kom jeg endelig inn. Det ble tatt en del prøver, og vi ble enige om at han skulle kontakte meg når svarene på prøvene forelå. Etter en uke (med smerter) tok jeg kontakt for å høre om resultatene. Jeg kom selvsagt ikke i kontakt med legen, så jeg ba om å bli ring opp igjen. Dette skjedde aldri, og jeg tok kontakt igjen. Denne gang fikk jeg beskjed om å bestille ny time. Neste ledige var først om 3 uker. 3 nye uker med smerter gikk, og jeg kom endelig inn igjen. Jeg gjorde det da klinkende klart at jeg var meget misfornøyd med behandlingen jeg hadde fått - vi hadde tross alt en avtale om at han skulle ta kontakt med meg. Jeg fikk noen medisiner som jeg skulle prøve noen dager, og beskjed om å ringe hvis de ikke hjalp. Etter 5 dager tok jeg igjen kontakt for å fortelle at medisinene ikke hadde noen virkning. Da ble jeg tilbudt en ny time hos legen - første ledige var om 3 uker. Da byttet jeg fastlege.