Følger ikke opp

Er fin å snakke med. Synes ikke han bruker tiden på legekontoret godt.

Lytter til deg, men virker ikke interessert til å prøve å finne ut hva som feiler deg. Som igjen resulterer i at man dukker opp på kontoret igjen, med samme symptomer og problemstilling.

Føler meg ofte ikke trodd. Jeg stoler ikke på legens vurdering, og legen setter seg ikke inn i eventuell problemstilling og diagnose. Det tok altfor lang tid å få stilt en diagnose, selv med typiske symptomer, som lett kan oppdages ved en enkel blodprøve.

Selv etter svært mange legebesøk over kort periode, så må du fortelle hele sykdomsforløp (og livshistorie) på nytt igjen, da han ikke husker fra gang til gang.

Generelt misfornøyd med legekontoret og øvrige ansatte, og rutiner og kommunikasjon mellom fastlege og sekretær. Gir ikke beskjed ved positivt prøvesvar, og du må være forberedt på å ringe og mase, mye! Virker som det er dårlig kommunikasjon mellom sekretær og lege, da sekretær sier hun skal gi beskjed til fastlegen, uten at beskjeden når frem.

Helst bør du sette opp en time for å få svar på prøver, her er det relativt enkelt og kort ventetid på å få time.

Nå har jeg ikke hatt fastlegen lenge nok til å komme dit med mer "vanlige" og utbredde sykdommer, og tviler ikke på at han er kunnskapsrik og kompetent. Er sykdomsbildet mer sammensatt derimot og krever tett oppfølgning og videre utredning, så vil jeg ikke anbefale denne legen.