Mest absurde legekonsultasjonen jeg har opplevd

Dersom du ønsker en lege som: a) snakker med deg (mer enn noen ytterst få setninger) b) ser på deg isteden for på pcen c) får med seg det du sier og d) forklarer sine vurderinger og hvorfor han gjør som han gjør, så styr unna Alireza Yahyaei.

Jeg kom for en enkel plage. Legen stiller først et par spørsmål mens han samtidig leser på pcen. Jeg får deretter beskjed om at jeg skal ta noen prøver. Jeg må selv spørre hva han mistenker for sykdom, samt hvilke prøver han ønsker å ta. Etter prøvene tatt blir jeg kalt inn i igjen på kontoret. Jeg skjønner først ikke om det er meg han roper inn, da han snakker ut i luften uten tegn til å se på meg. Han stiller deretter to spørsmål jeg allerede har svart på, for så å avslutte med å fortelle at jeg kan hente en resept. Hente hvor? Nei, det opplyses det ikke om før jeg spør. Jeg må også spørre om hva som er diagnosen min, hvordan han kom frem til dette da begge prøvene var fine, hvilke medisin han foreskriver, samt om jeg skal ta noen ekstra hensyn i sykdomsperioden. Han mumler fram noen svar, fortsatt uten å se på meg, og så er det tid for å betale. Hva jeg betaler for opplyses det ikke om, selv om beløpet er mer enn standard timehonorar.

Etter timen må jeg nesten klype meg selv i armen over det jeg nettopp opplevde.