Dårligste legen jeg har vært i møte med

Kun hatt henne for sønnen min(han var vel 4-5 år), da fastlegen på samme kontor var borte.
Han hostet endel hele uka med kun svak feber og ikke vondt noe sted, men da det var fredag ville jeg utelukke bakteriell infeksjon.(unngå legevakt i helgen;)
Kommuniserte dette til henne og la til han hadde vært i godt humør, god apetitt og hadde hatt NULL behov for smertestillende hele uka..kun hosten jeg ville sjekke ut..
Ble en liten blodprøve, for å sjekke ut type infeksjon. Ellers var det eneste hun var opptatt av å repetere; "Bare fortsett å gi smertestillende. Ikke noe å være forsiktig med. Bruk smertestillende, om det er antydning til feber." Fulgt opp av; "husk at det bare er å bruke smertestillende" etcetc
Prøvde å si, som jeg allerede hadde sagt, at det ikke hadde vært nødvendig, da gutten var i rimelig god form, men det gikk vel ikke inn i ene øret engang, før det forsvant ut det andre.. "*Ikke vær redd for Paracet, bruk Paracet" (noe unødvendig når det ikke er behov, samt at det finnes rimelig mange studier på at bruk av disse medikamentene ikke bør overdrives, da det jo er endel bivirkninger, spesielt på lengre sikt og spesielt mtp barn)

Hun ringte meg Tirsdagen etter, for å gi prøveresultatene(det skal hun ha, nøye med oppfølging). Men samtalen var vel ca: "Hei, prøvene ser bra ut, intet bakterielt eller influensa. Men, bare fortsett å bruke Paracet en stund til."

Ble rimelig paff..svarte vel kort at "nå har han jo vært i bhg siden Mandag og ikke hatt behov for Paracet gjennom hele sykdomsperioden så..."

Helt utrolig. Er fastlegen borte en annen gang,(alle resterende leger på kontoret der er bra) drar jeg heller på legevakta enn å møte opp hos henne.
Og ja, enig med andre her; ovenifra og ned holdning, hører egentlig ikke på hva man sier.
Tragikomisk opplevelse..måtte bare le av det..