Axel Wessel Hilland

Kiropraktor

Autorisasjon (2011)

Eureka Kiropraktikk Sandvika Telefonnummer67 55 00 9067 55 00 ...
Rådmann Halmrastsvei 4 1337 Sandvika
Axel Wessel Hilland er kiropraktor i Bærum

Siste vurderinger av Axel Wessel Hilland

Placebo

Klinikk: Eureka Kiropraktikk Skrevet

Møtte Axel for trøbbel med korsrygg, forsåvidt hyggelig, mye tøy og bøy og strekk, ble minnet på Nrks Folkeopplysningen som sammenlignet effekten av kiropraktikk med massasje - godt, men uten klinisk dokumentert effekt.
Det var min følelse også. Lite holdbart, lite som virket medisinsk forankret. I mine øyne - ikke verdt pengene, generelt en bransje uten kredibilitet.
Ryggen ble bedre etter noen måneder, men det er nok tiden som har passert og ikke øvelsene jeg ble foreskrevet.

Kunnskapsrik, trygg og uredd

Klinikk: Eureka Kiropraktikk Skrevet

Axel Hilland tok fatt i min meget smertefulle rygg/hofte på en ny måte. Hans måte å lese min kropp og epikrise på var annerledes og utforskende enn mine tidligere erfaringer. (Betydelige smerter i 14 mnd, av og på smerter i 14 år).
De første konsultasjonene bestod for det meste i utforskende prat. Med bakgrunn i sin erfaring og kompetanse skapte han trygghet hos meg, og skrev ut resept: "Absolutt ingen aktivitet i 3 uker". Å la den smertefulle ryggen få totalt hvile ga umiddelbar virkning. Han viste meg kroppsholdning -
posisjonering som skulle hjelpe meg for å avlaste det problemfylte området. Nå 6 uker etter jeg kom til ham har jeg så vidt begynt å trene forsiktig for å bygge opp en sterk kropp som jeg kan leke meg gammel med.
Jeg er smertefri, noe jeg også har vært i perioder tidligere, men denne gangen har jeg lært hvordan jeg kan lege meg selv gjennom hvile og kroppsposisjonering. Jeg håper det holder.
Axel benyttet mange av sine kollegaer på Eureka Sandvika til å gi ulike behandlinger underveis for å fremme fremgang. Han har et fantastisk lag rundt seg. De spiller hverandre gode, og så er det trivelig å komme dit. Blir til og med husket med navn av behandlere jeg knapt har snakket med. Det gir tillit om at de jobber tverrfaglig og sammen.

Min beste kiropraktoropplevelse!

Klinikk: Eureka Kiropraktikk Skrevet

Jeg har hatt problemer med smerter i en arm i nærmere et års tid, og vært innom flere andre behandlere uten resultater. Axel fremstod som hyggelig og genuint interessert i meg som pasient, og etter grundige tester kunne han påvise en betennelse i skulderen som sendte referansesmerter nedover armen. Jeg fikk et tilpasset behandlingsprogram, og er i dag tilnærmet symptomfri. Jeg kan trygt anbefale Axel videre.

Veien til en bedre rygg

Klinikk: Eureka Kiropraktikk Skrevet

Jeg ble henvist av fastlegen min til fysioterapaut, men tok kontakt med Eureka Kiropraktikk da det var lang vente liste. Her fikk jeg raskt en time og er etter første time ble jeg sendt til MR hvor de fant ut at jeg hadde prolaps i L4 og L5. Dette er noe fastlegen min ikke hadde tatt seriøst nok, og har nå gått til Eureka den siste mnd og fått tett oppfølging slik at jeg kan komme meg tilbake til idretten og aktivitene jeg er så glad i. Anbefaler denne klinikken på det sterkeste!

Dyktig og hyggelig kiropraktor

Klinikk: Eureka Kiropraktikk Skrevet

Axel ivaretar meg som pasient på en utrolig bra måte, gjennom god oppfølging og helhetlig tilnærming. Han fremstår kunnskapsrik og samtidig ydmyk, i behandlingen tenker han på annen type behandling, miljø, ernæring osv, henviser til forskning og undersøker nærmere temaer han evt er usikker på. Han hentet f eks inn fysioterapeut for en "second opinion" ifm min behandling. Ikke minst er han utrolig hyggelig!

Jeg kan på det varmeste anbefale Axel som kiropraktor, veldig flink!!