Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Trygt og godt.

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Fikk kontakt med Nevrosenteret grunnet svimmelhet, fikk først konstatert krystallsyken. Fikk god behandling for dette. Etter hvert viser det seg at eg også har problem med balanse systemet, betennelse på balansenerven. Kom da i kontakt med Kim Johansen. Fått god oppfølging med øvelser og diagnose. Er på rett veg. Han er grundig og flink.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har vært ,og er pasient hos Kim ,og er aldeles fornøyd med info. og behandling han har gitt meg.Han virker trygg på det han sier og gjør,og det har forbedret min situasjon betraktelig,og videre behandling ser jeg fram til.

Dedikert

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim Johansen og Balanse & Nevrosenter er svært profesjonelle og har utbrdret min tilstand betraktelig, anbefales!

Kunnskapsrik og nøyaktig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg får inntrykk av at han kan sitt fag og vet hva han snakker om, han er også nøyaktig i det han gjør.

Kunnskapsrik og grundig, behagelig i behandling og forklaring

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Bruker lit for mange faguttrykk for en som ikke er medisiner. Forsøk å bruke mer praktiske, enkle, beskrivende uttrykk og illustrasjoner.