Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Profesjonell og dyktig.

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim Tore Johansen var meget dyktig og kunnskapsrik. Behandli gen jeg fikk ga raskt resultater. Diagnosene som ble stilt samsvarte med tidligere funn, så det var veldig troverdig. Jeg følte meg godt ivaretatt, og behandlingen ble individuelt tilpasset. Han ga meg trygghet, og ga meg realistiske framtidsutsiktene. Han jobbet med koordinering og balanse. Jeg merker stor bedring på det området både mens jeg var, og også nå etterpå. Selv om ikke alt er 100 % enda, har hverdagen blitt mye lettere. Jeg kan trygt anbefale Kim Tore Johansen på det sterkeste. Han er dyktig og vet hva han styrer med.

Faglig dyktig og omsorgsfull

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kontaktet Kim Johansen på Balanse & Nevrosenter på grunn av nevrologisk sykdom og krystallsyke.
Får behandling og opptrening av koordinasjon og balanse, samt behandling av muskel- og skjelettplager.
Kims behandlings- og treningsopplegg har gitt gode resultater, kroppen er i bedre stand til å håndtere sykdommen og smerter.
Der helsevesen har sagt en bare må leve med skadene og konsekvensene av disse, viser Kim og gjengen på Balanse & Nevrosenteret, at det er mulig å få en bedre hverdag.

Solid og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Inngir tillit. Er svært empatisk og kunnskapsrik. Tilgjengelig. Alt i alt er jeg svært godt fornøyd.

Blir tatt på alvor

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg har vært hos Kim Johansen hos Klinikk for alle, Balanse & Nevrosenter etter at jeg fikk diagnosen SSCD. Dette er en sjelden skade/tilstand som få har kunnskap om, men Kim Johansen har kunnskap og behandlet meg slik at jeg foreløpig klarer å leve med diagnosen.

seriøs og ekte engasjert i å fremme min helse best mulig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Gjennom grundig i alt han gjør, svært kunnskapsrik, etterspør alltid endring: tilbakefall eller fremdrift,analyserer testene gjennomgående og går igjennom resultatene med meg. Er svært tillitsvekkende i sitt faglige engasjement for å få meg mest mulig fri fra plagene av krystallsyken. Engasjerer seg i tilbakefall pga infeksjonen o.l. for å få meg ,på sporet, igjen.Jeg opplever meg veldig ivaretatt.Ang. prisnivå-spørsmålet handler det om ønske om å kunne fått dekket det.Prisen er nok rett i seg selv for selve behandlingen.