Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Trygg, kunnskapsrik, meningsfullt behandlingsopplegg

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Balanse og Nevrosenteret. Denne type utredning og behandlingsopplegg skulle jeg hatt for mange år siden. Da hadde nok flere ting fungert bedre med min helse. Er fantastisk hva Kim Tore Johansen finner ut av i sin utredning, noe som gir mening og forståelse for både meg og mine nærmeste. Det er rart å se den automatiske raske, positive responsen hjernen og kroppens reaksjon har på hans behandlingstiltak. Eneste dumme er at slik virksom behandling burde vært mulig å få dekket!!!! Det blir dyrt i lengden, men må da bli en prioritering i stedet for noe en burde ha rett på!!! Ellers positiv med den tverrfaglige samarbeidet jeg erfarer, hvor andre fagpersoner blir trukket inn der det trengs. Tilbudet blir helhetlig. Føler meg trygg og stoler fast på Kim Tore Johansen sin faglige kompetanse og personen han er. Meget bra😊

Her blir du sett og tatt vare på....

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har gått til Kim i 1 år nå og fått fantastisk god hjelp og oppfølging. Eg har vært innom spesialister, sykehus og annet men ingen som har kunnet gi meg ein konklusjon før eg kom til Nevrosenteret til Kim. Her fikk eg svar på under 1 time og kunne begynne behandling inne kort tid. Det gikk ikkje mange dagene før resultatene og motivasjonen kom gradvis tilbake. Det har vært tungt for mine nærmeste ,men etter at eg var så heldig å få hjelp her så har livskvaliteten kommet sakte men sikkert tilbake. Eg er under behandling og blir tatt godt vare på ,har truffet flere med nevrologiske lidelser som eg nå anbefaler å ta kontakt med Klinikken til Kim.

Profesjonell og komplett behandling

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter en fallulykke har jeg gjennom flere år hatt en kronisk plage som min fastlege ikke har hatt nok kunnskap om, og ikke de nødvendige verktøyene til å avdekke. Jeg fant gjennom egne kanaler frem til Balanse & Nevrosenteret hos Klinikk For Alle på Sola hvor jeg gikk gjennom flere tester med Kim Johansen, som avdekket det som havner under betegnelsen krystallsyken. Testene pekte for min del direkte på årsakene, slik at rehabilitering kunne settes i gang. Det har tatt lang tid å bli bra, men jeg kan si med sikkerhet at behandlingen har hjupet meg tilbake til et normalt liv igjen. Steg for steg. Ikke minst har Balanse & Nevrosenteret gjennom rehabiliteringsprogrammet lært meg masse om livsstilsplagene man kan ha uten egentlig å være klar over det. De har gitt meg kunnskap og innsikt jeg manglet, til selv å kunne sørge for et nytt og bedre liv nå og fremover. Jeg kan nå i ettertid også dele erfaringer med min fastlege, som får en bedre forståelse for hva som kan gjøres for meg.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Veldig fornøyd med behandlingen hos Kim Johansen, Balanse & Nevrosenter, Klinikk for Alle Sola.

Har også sett hva han kan gjøre for pasienter med krystallsyke, helt fantastisk!