Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Nøyaktig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg har vært til behandling over lengre tid og blir alltid møtt med respekt og forståelse. Han er rask til å se hva som må justeres i øvelsene og er god til å følge opp behandlingen. Han er nøye og det virker som om han har god kunnskap i faget sitt.
Han kan virke litt fastlåst/rutinepreget med faste korte beskjeder (men som er klare) der situasjonen kan bli litt anstrengt. Så et lite råd vil være å ha en mer avslappet dialog med pasienten.

Trygg og kunskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg kom i til Kim Johansen, Klinikk for Alle Balanse og Nevrosenteret, etter at jeg hadde hatt et kraftig anfall av Krystallsyke. Jeg var innlagt på sykehus og fikk hjelp der og da til å komme meg over det verste. Men sykehuset ga meg kun noen enkle øvelser jeg skulle ta hjemme og så måtte jeg ta tiden til hjelp, forklarte legen meg.
Heldigvis hadde jeg noen som hadde gått til annen behandling hos Kim Johansen og som hadde fått med seg at han kunne hjelpe for oss med Krystall syke. Jeg fikk raskt time og ble grundig undersøkt og testet! Han fant ut at balanse nerven min også ikke oppførte seg som den skulle. Og kombinasjonen av dette var langt fra bra. Jeg klarte ikke å lese, se Tv, kjøre bil og fungerte heller dårlig i det daglige. Etter bare få behandlinger, kombinert med øvelser hjemme, ble jeg mye bedre. Jeg har fått fysioterapi, akupunktur og en kjempe oppfølgning fra alle jeg har vært i kontakt med! Takket være Kim er jeg i dag veldig bra, jeg går nå til kontroll ca. en gang i året. Men jeg føler meg så trygg når jeg vet at det bare er å ta en telefon til Sola, så er hjelpen der med en gang! Sørgelig at ikke leger på sykehuset kjente til behandlingen og kunne anbefalt meg og andre som sliter med det samme, da kunne mange spart seg for stor plager! Takk og atter takk for suveren hjelp og støtte!

Kunnskapsrik, tilgjengelig og trygg

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim Johansen og Balanse & Nevrosenter har vært en livredder for behandling av krystallsyke, migrene og balansekontroll. Jeg får den beste oppfølging og tilgjengelighet, han og hans kollegaer er kunnskapsrike og ser helheten og sammenhengen.

Tålmodig, trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Lyttende, men bestemt og kompetent.

Oppsøkte ham, på grunnlag av omtale fra andre pasienter med BPPV. Sammen med sitt team, tok han seg god tid til å utrede tilfellet, før han stilte en presis diagnose - og la opp en behandlingsplan.

Behandlingen virket - og virker fremdeles; både de direkte behandlingene i "stolen," men også hjemmeøvelsene.

Jeg kan uten forbehold anbefale Kim til alle andre med samme plager.

Særdeles kunnskapsrik,løsningsorientert,erfaren og hensynsfull

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim utmerker seg i sitt yrke.Han er særdeles dyktig fagmessig og utfører sin praksis med glans.Han er høflig,flink til å forklare/begrunne ting, konkret,kjapp, strukturert og behagelig å snakke med.Han lytter, er hensynsfull og finner løsninger som fungerer godt.Etter endt behandling ønsker han videre en tilbakemelding via Mail, det står det respekt av. En merker godt at Kim har meget god erfaring.En får lett tillit, åpenhet og dønn trygghet,fordi han er den han er...Beste som finnes i mine øyer.