Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Nervo boreliose

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg har fått diagnose nervo boreliose og fekk anbefalt fra kjente å kontakte Kim Tore Johansen for mine plager. Det begynte med flåttbitt i mai/juni 2017. Jeg har hjernetåke, svimmel, utmattet, var for høge lyder og raske bevegelser feks. på tv. Jeg har vært igjennom 3 pencelin kurer og utallige undersøkelser, rønken av lunger, hjertespesialist, MR av hode, nevrolog, mm. Ingen positive svar alt ser fint ut. Jeg har nå gått hos Kim noen mnd. Jeg er blitt veldig godt mottatt av han og hans kollegaer. Jeg føler at han vil mitt beste og jeg er ikke lenger så utmattet, jeg er blitt mer aktiv og har ikke så ofte hjernetåke. Jeg følger ett treningsopplegg hjemme og d er bra og kunne trene selv.

Enestående!

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Takk og lov for at det finnes private foretak i helse Norge som faktisk tar pasienter på alvor. Jeg har slitt i lang tid med hodesmerter, svimmelhet, balanse, øresus etc etter en smell på fotballbanen. Tilnærmet ingen hjelp å få i det offentlige. Bare drenering og vas. Helt tilfeldig kom jeg over Kim Johansen, og det har reddet meg fra å bli ufør. Har vært tilnærmet et halv år til behandling og endringene har vært enorme. Kan på det sterkeste anbefale Kim!

Meget kunnskapsrik, troverdig og engasjert.

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg er mor til to jenter som har gjennom en årrekke slitt med store helseplager. Det gjelder alt i fra alvorlig ME, Krystallsyke, Migrene, smerter og mye, mye mere. Symptomene har økt etterhvert som tiden har gått. De er blitt undersøkt av flere spesialister, deriblant mange nevrologer uten å blitt tatt på alvor eller fått den hjelpen de trengte. Vi ble mere og mere desperate, så vi ble veldig glade da vi rask kunne få time på Klinikk for alle sitt Nevrosenter.
Før vi kom fikk jentene i oppgave å fylle ut et omfattende skjema, som kartla symptomer og plager. Ettersom vi kom langveis i fra, ble det laget et detaljert opplegg som varte over flere dager.
Vi ble møtt med et engasjement vi ikke tidligere har sett. Kim Tore Johansen og Elisabeth Espedal hadde forbedret seg godt til vi skulle komme. De hadde ikke bare lest fort gjennom skjemaet som var blitt fylt ut, nei, de hadde studert det slik at de husket hvilke symptomer og plager hver av jentene våre strever med. I tillegg gjennomførte de omfattende undersøkelser. Det var alt i fra standardiserte nevrologiske tester, til tester hvor de brukte avansert teknologisk utstyr, deriblant videonystagmografi. Når alt dette var gjort, så Kim Tore i tillegg gjennom papirer fra tidligere undersøkelser. De samlet sammen informasjon og så på kroppen som helhet, ikke del for del slik det var blitt gjort av andre spesialister. Så fikk vi en time hvor Kim Tore gjennomgikk funnene og forklarte hvorfor jentene har de plagene de har og hvorfor det har økt i styrke og flere plager er kommet med årene. Plutselig gav alt mening. For første gang satt vi ovenfor en som hadde en unik kompetanse og som klarte å se hele bilde. Og han gav håp om at man kan få til en endring. Vi mottok tøffe beskjeder, men det ble gjort med omsorg og han fokuserte på at han forsto at å leve med så mange symptomer er veldig livs hemmende og tøft. Men at han med sin kunnskap og erfaring oppriktig trodde at man kan få til en endring til det bedre, men at det krever en enorm egeninnsats. I tillegg fokuserte han på at vi ikke skulle bli overlatt til oss selv slik vi er vant til. Kim Tore satte opp et omfattende treningsprogram som er skreddersyd den enkeltes jentes symptomer og plager. Og Elisabeth igangsatte dette treningsopplegget og lærte jentene hvordan det flere ganger i uka skulle gjennomføres. Før vi dro fikk vi med oss et skriv vi kunne gi til fastlegen. Her sto det utfyllende om hvilke undersøkelser og hvilke funn som var blitt gjort, samt anbefalinger for videre behandling av pasienten.
Etter hjemreisen har Kim Tore bedt om tilbakemeldinger og endret på trenings programmet ettersom formen til jentene har vært. Vi har fått tilbake troen på at livet kan bli bedre. Kim Tore har virkelig vist at han mente alvor. Vi er ikke blitt overlatt til oss selv. Vi får fremdeles oppfølging, råd og oppmuntring fra Kim Tore.
Det koster mange penger, men etter å ha sett hvordan de jobber forstår jeg at det koster. De bruker tid på pasientene både før pasienten kommer, mens pasienten er der og etter at pasienten er kommet hjem. Dette er mennesker som sitter på en unik kompetanse, de undersøker pasientene ekstremt grundig og de engasjerer seg i den enkeltes pasients liv på en måte vi aldri før har sett. I tillegg har de mye kostbart avansert teknologisk utstyr.
Jeg kan på det sterkeste anbefale Kim Tore Johansen og Elisabeth Espedal på Nevrosenteret til Klinikk for Alle Sola.

Varme og dyktige hjelpende hender

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Klinikk For Alle Sola tok mot meg med åpne armer. Er en utrolig glad og hjelpsom gjeng som jobber der. De får deg til å føle seg som hjemme, og hjelper så godt de klarer.
De satte seg godt inn i mine helseproblemer under konsultasjon i mars 2018.
Kim Johansen: (Avdelingsleder, kiropraktor MNKF, Nevrologisk rehabelitering)
Henning Winkles: (kiropraktor MNKF)
gjorde en grundig jobb med meg. De laget et nøye planlagt treningsopplegg som var rettet mot mine Nevrologiske symptomer jeg har hatt store plager med i mange år.
De gjorde en kjempe grundig innsats under mitt rehabiliterings opphold fra 11-15.06.2018 med god hjelp fra den lystige pasientkoordinator Linda Smines og de hyggelige ansatte i resepsjonen.

Etter nærmere 6 år med en usynlig kamp mot smerter i hele høyresiden og utrolig tretthet føler jeg at noen endelig har sett meg..!! Og sett hva jeg sliter med. De har tatt tak i mitt hode og jobber nå med å flette sammen et delvis ødelagt kognitivt system.
Jeg er utrolig takknemlig for å ha fått noen nye "hjelpende hender" i mitt liv, for de trenger jeg.

Seriøst og nøyaktig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter en ulykke ble jeg anbefalt kim Johansen ved balanse og nevrosenteret på sola.
Jeg har slitt med svimmelhet og ubalanse etter min ulykke og trodde var redd ingenting kunne gjøres.
Jeg ble tatt godt imot og følte at han hørte på meg og forstod mine plager. Kim er nøye og flink til å finne løsninger og har fulgt meg godt opp. Opplever at jeg blir tatt på alvor, og liker at han motiverer meg og at vi jobber mot et felles mål om å bli frisk. Jeg gikk fra å være sykemeldt 100% til å nå være i full jobb. Jeg har nå hjemmeøvelser som Kim kontrollerer, slik at de fungerer i praksis og justerer etter det. Opplever et godt samarbeid på klinikken mellom de ansatte.