Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Kunnskapsrik, dedikert og sympatisk

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter å ha slitt med krystallsyke og betennelse på balansenerven i flere mndr (100% sykemeldt fra nov-17), og fått skader på balansenerven, fikk jeg komme til Kim Johansen på Klinikk for Alle sitt Balanse & Nevrosenter på Sola i februar i år (2018).
Der møtte jeg en utrolig kunnskapsrik mann som virkelig tok plagene mine på alvor. En dag med flere grundige undersøkelser, og mitt individuelle opptreningsprogram var satt. Tro det eller ei -det virket på kun kort tid..! Enda er veien lang å gå, men med Kims betryggende kunnskap og grundige behandling vet jeg at jeg vil være 100% tilbake i jobb igjen om ikke lenge.
Anbefaler han og hans medarbeidere på det varmeste!!

Kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Fint å komme til klinikk for alle nevrosenter som har kunnskap om, og erfaring med senskader fra hjernerystelse. Ble ordentlig undersøkt, fikk informasjon og har fått øvelser som kan se ut til å hjelpe meg!

Fornøyd

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg har slitet med krystallsyken i flere år, og har følt meg hjelpeløs til disse periodene. I løpet av ett år pleide jeg å få 3 eller 4 anfall. Hvert anfall varte i omtrent 1 uke. Jeg kunne ikke bevege meg eller åpne øynene. Etter jeg begynte med behandling hos Kim Johansen, har jeg ikke hatt ubehag eller svimmelhet de siste 10 månedene. Jeg er utrolig takknemelig og setter stor pris på det han gjør.

God, trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har fått god, trygg og faglig oppfølging av Kim Johansen på Balanse & Nevrosenter for mine balanse utfordringer. Anbefales på det sterkeste.

seriøs

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har balanseproblemer etter plakk på balansesenteret i lillehjernen, igjen som resultat av skifting av aortaklaff etter bakterieangrep. Nautisk vertigo. Utført 4. juli 2019. Har ikke fått oppfølging offentlig. Meget seriøs behandling og oppfølging fra Kim og Klinikk for alle.
Godt å få informasjon i hva som er galt og hva jeg kan forvente av bedring. Dessverre er bedringen minimal, da svimmelheten fortsatt ødelegger min livskvalitat. Kan på det varmeste anbefale klinikken. Jeg blir fulgt opp videre.