St. Olav Legegruppe

St. Olavsgate 13 4005 Stavanger

Siste vurderinger av behandlere ved St. Olav Legegruppe

Dyktig og omsorgsfull

Lege: Ina Nikoline Wille Skrevet

Jeg har aldri hatt en så flink og kunnskapsrik lege tidligere. Føler meg privilegert som har fått henne som fastlege. Hun utstråler ro og tillit, er en god lytter og kommer med mange gode råd. Hun gir seg ikke før hun finner svar på div. plager. Hun tar seg god tid, noe jeg ikke opplevde med tidligere fastlege. Det er aldri vanskelig å få time ved behov. Jeg føler meg godt ivaretatt av henne.

Hyggelig lege

Lege: Trond Høibø Skrevet

Opplevde denne legen som veldig hyggelig.
Fikk raskt time,ventet ikke lenge.
Han var lyttende, behagelig og kommuniserte respektfullt under legekonsultasjon.
Anbefaler han gjerne.

Personlig erfaring med dr. Bjordal.

Lege: Thomas Øygarden Bjordal Skrevet

Jeg har vært kunde ved kontoret i snart 30 år. Da dr. Bjordal kom inn for noen år siden, følte jeg at han tok akkurat meg seriøst, og slik har det fortsatt siden. Vi kan snakke om blodprøveanalyser, og du blir forklart hva de forteller. Unormale verdier tar han videre for å avdekke årsak. For egen del har dette vært livsviktig.
Jeg setter stor pris på dr. Bjordal som lege - og i alle
sammenhenger.
Telefonkø og ventetid uvesentlig.

Altfor lettvint lege

Lege: Trond Høibø Skrevet

Det virker som om han egentlig bare vil bli kjappest mulig ferdig. Trond gjør få eller ingen grundige undersøkelser på deg. Han er veldig lettvint og det virker ikke som om han tar deg seriøst.

Nedlatende

Lege: Ina Nikoline Wille Skrevet

Ankom legekontoret 2-3 minutter før timen, første gang hos min nye lege. Venterommet er et lukket rom uten noe åpenbart sted å henvende seg, står bare en lapp på veggen om at man blir ropt opp. Tydelig at her vil ikke personalet "plages" av pasienter. Ventet 20 minutter, er jo ikke uvanlig at det er litt ventetid hos legen så jeg var tålmodig. Så stakk legen plutselig hodet ut fra en dør og ropte opp neste pasient (ikke meg). Jeg spurte kjapt om det ikke var min tur snart, da sa hun at hun allerede hadde ropt navnet mitt for lenge siden. Jeg sa da at jeg ankom noen minutter før timen, men det trodde hun tydeligvis ikke på for hun lukket seg bare inn på kontoret sitt med neste pasient. Så enten løy legen om å ha ropt meg opp til rett tid, eller så trodde hun at hun hadde ropt meg opp til rett tid, og så på meg som en løgner. Uansett var dette en forferdelig dårlig behandling av meg som ny pasient, og gjorde at jeg følte meg svært trist.

Det er legen som er autoriteten i møte med en pasient, og det er hun som har ansvaret for å løse uheldige situasjoner på en smidig måte uten at noen føler seg behandlet på en nedlatende måte. Legen kunne lett ha valgt å ta meg inn når hun så at jeg var der, og tatt neste pasient etterpå. 20 minutter forsinkelse i programmet er helt vanlig på et legekontor. I stedet valgte hun å ignorere meg helt. Jeg hadde tatt meg fri fra jobben for denne legetimen, samt tatt en bussreise på 25 minutter til legekontoret. Men denne legen var tydeligvis fullstendig likegyldig til min situasjon. Jeg måtte få en ny time (klarte til slutt å oppspore legesekretæren bak en lukket, umerket dør). Jeg måtte ta ytterligere fri fra jobb, og en ny lang bussreise. Da jeg kom til den nye timen lot legen som hun ikke kjente meg igjen, og det var ikke tegn til noen unnskyldning for behandlingen hun hadde utsatt meg for.